وزارت علوم - مطبوعات 13 شهريور 98
چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت 13:22

مطبوعات 13 شهريور 98

1
1
فهرست اخبار
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزير علوم تحقيقات وفناوري
اخبار معاون وزير علوم تحقيقات و فناوري
10348571 خراسان
روساي واحدهاي دانشگاهي
10348271 روزنامه مردم سالاری
روساي آموزش عالي
10348025 روزنامه آفرينش
10348026 روزنامه آفرينش
اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزير علوم تحقيقات وفناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزیر علوم تحقیقات وفناوری
وزیر علوم+غلامی
شرق
1398/06/13
> ایلنا : وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در واکنش به نامه‌ اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضائی فعالان دانشجویی گفت : دانشجویان باید در پیگیری مسائلشان مجاری قانونی را طی کنند ، اما بعضا در این میان افرادی هستند که ممکن است از جریانات سوءاستفاده کنند و فضا را علیه دانشجویانی رقم بزنند که هیچ آگاهی‌ای از آن فضا ندارند و در نهایت هم همه‌چیز علیه دانشجو شود .
> ایلنا : وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در واکنش به نامه‌ اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضائی فعالان دانشجویی گفت : دانشجویان باید در پیگیری مسائلشان مجاری قانونی را طی کنند ، اما بعضا در این میان افرادی هستند که ممکن است از جریانات سوءاستفاده کنند و فضا را علیه دانشجویانی رقم بزنند که هیچ آگاهی‌ای از آن فضا ندارند و در نهایت هم همه‌چیز علیه دانشجو شود .
در این زمینه پیگیر مسئله هستیم و رایزنی و مذاکره می‌کنیم .
منصور غلامی با اشاره به مراقبت‌های رفتاری در مواجهه با حواشی سیاسی از سوی دانشجویان اضافه کرد : من پیش از این‌ هم سعی داشتم به دانشجویان در مواجهه با موارد این‌چنینی کمک کنم و حتی توصیه‌های زیادی هم به آنها داشتم .
برخی از مواردی که در احکام صادر شده ، به این استناد می‌کنند که به‌رغم ادعای وزارت علوم مبنی بر اینکه این افراد قصد و غرضی نداشته‌اند و در جریان فعالیت‌های سیاسی این مشکلات برایشان پیش آمده ، این دانشجویان در تجمع‌های غیرقانونی حضور پیدا کردند .
همین مسائل موجب شده بهانه‌هایی ایجاد شود تا احیانا تلاش‌های ما به نتیجه نرسد .
غلامی گفت : توصیه من این است که این‌گونه مسائل از مجاری قانونی پیگیری شود ، اما ما باز هم پیگیر این اتفاق خواهیم بود .
در این‌گونه مواقع مشخص نیست که نامه‌ها توسط چه کسانی تدوین و نگاشته می‌شود ، ولی به‌هرحال چه نامه‌ای نوشته شود و چه نوشته نشود ، ما کار خود را انجام می‌دهیم ، کمااینکه سال قبل هم پیگیری‌هایمان را انجام دادیم؛ ‌بنابراین بدون اینکه به لحن و متن نامه به جهت تندی آن توجه کنیم ، حتما تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکل دانشجویان حل شود .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزير علوم تحقيقات وفناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزیر علوم تحقیقات وفناوری
وزیر علوم+غلامی
روزنامه فرهیختگان
1398/06/13
> منصور غلامی وزیر علوم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه ها خوب نیست ، گفت : جلسات مقدماتی برنامه ریزی برای بودجه سال 99 را با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کردیم و تلاش داریم افزایش بودجه خوبی برای سال آینده داشته باشیم.
> منصور غلامی وزیر علوم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه ها خوب نیست ، گفت : جلسات مقدماتی برنامه ریزی برای بودجه سال 99 را با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کردیم و تلاش داریم افزایش بودجه خوبی برای سال آینده داشته باشیم .
او در ادامه تصریح کرد : وزارت علوم بر اساس برنامه های کلان بودجه آموزش عالی را پیگیری می کند و در حال حاضر تلاش داریم سازمان برنامه و بودجه کشور را قانع کنیم بودجه خوبی به دانشگاه ها اختصاص یابد .
وزیر علوم تاکید کرد : تا کنون چندین جلسه بودجه مقدماتی با سازمان برنامه بودجه در مورد بودجه دانشگاه ها داشتیم و دانشگاه ها نیز با کارشناسان حوزه مربوطه نشست هایی را برگزار کردند امیدواریم بیشترین افزایش را در بودجه سال آینده داشته باشیم .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزير علوم تحقيقات وفناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزیر علوم تحقیقات وفناوری
وزیر علوم+غلامی
شهروند
1398/06/13
> وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به نامه‌ اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضایی فعالان دانشجویی واکنش نشان داد .
> منصور غلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، در واکنش به نامه‌ اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضایی فعالان دانشجویی گفت : من پیش از این‌ هم سعی داشتم ، دانشجویان را در مواجهه با موارد اینچنینی کمک کنم و حتی توصیه‌های زیادی هم به آنها داشتم .
غلامی با اشاره به مراقبت‌های رفتاری در مواجهه با حواشی سیاسی از سوی دانشجویان اضافه کرد : توصیه من به دانشجویان همواره این بوده که اگر احیانا موضوعی در زمینه قضایی مطرح می‌شود ، باید بسیار دقت کنند که حواشی پیش آمده برای آنها مساله‌ای ایجاد نکند .
به عنوان مثال دانشجویان نباید در باب رفتارهایشان به شکل عمدا و سهوا اقداماتی کنند تا شائبه‌ای که براساس آن حکم صادر شده تقویت شود و بعضا این ایراد به آنها وارد شود که در نهایت دانشجویان بودند که قوانین را رعایت نکردند .
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوی توضیح داد : دانشجویان باید در پیگیری مسائل‌شان مجاری قانونی را طی کنند ، اما بعضا در این میان افرادی هستند که ممکن است از جریانات سوءاستفاده کنند و فضا را بر علیه دانشجویانی رقم بزنند که هیچ آگاهی از آن فضا ندارند و در نهایت هم همه چیز بر علیه دانشجو شود .
در این زمینه پیگیر مساله هستیم و رایزنی و مذاکره می‌کنیم .
وی افزود : برخی از مواردی که در احکام صادر شده ، به این استناد می‌کنند که به‌رغم ادعای وزارت علوم مبنی بر اینکه این افراد قصد و غرضی نداشتند و در جریان فعالیت‌های سیاسی این مشکلات برایشان پیش آمده ، این دانشجویان در تجمع‌های غیرقانونی حضور پیدا کردند .
همین مسائل موجب شده بهانه‌هایی ایجاد شود تا احیانا تلاش‌های ما به نتیجه نرسد .
غلامی گفت : توصیه من این است که این گونه مسائل از مجاری قانونی پیگیری شود ، اما ما باز هم پیگیر این اتفاق خواهیم بود .
در اینگونه مواقع مشخص نیست که نامه‌ها توسط چه کسانی تدوین و نگاشته می‌شود ، ولی به هر حال چه نامه‌ای نوشته شود و چه نوشته نشود ، ما کار خود را انجام می‌دهیم ، کمااینکه سال قبل هم پیگیری‌هایمان را انجام دادیم ، لذا بدون اینکه به لحن و متن نامه به جهت تندی آن توجه کنیم ، حتما تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکل دانشجویان حل شود .
وزیر علوم در پایان با اشاره به سرانجام حکم انفصال روسای چهار دانشگاه دولتی کشور از خدمت گفت : موارد قانونی در حال انجام است و امیدواریم اختلافات در موضوع مورد نظر برطرف شود .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزير علوم تحقيقات وفناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزیر علوم تحقیقات وفناوری
وزیر علوم+غلامی
دنیای اقتصاد
1398/06/12
> ایلنا نوشت : وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به نامه اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضایی فعالان دانشجویی واکنش نشان داد .
> تداوم رایزنی ها برای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی ایلنا نوشت : وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به نامه اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضایی فعالان دانشجویی واکنش نشان داد .
منصور غلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، در واکنش به نامه اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به احکام قضایی فعالان دانشجویی گفت : من پیش از این هم سعی داشتم ، دانشجویان را در مواجهه با موارد اینچنینی کمک کنم و حتی توصیه های زیادی هم به آنها داشتم .
غلامی با اشاره به مراقبت های رفتاری در مواجهه با حواشی سیاسی از سوی دانشجویان اضافه کرد : توصیه من به دانشجویان همواره این بوده که اگر احیانا موضوعی در زمینه قضایی مطرح می شود ، باید بسیار دقت کنند که حواشی پیش آمده برای آنها مساله ای ایجاد نکند .
به عنوان مثال دانشجویان نباید در باب رفتارهایشان به شکل عمدا و سهوا اقداماتی کنند تا شائبه ای که براساس آن حکم صادر شده تقویت شود و بعضا این ایراد به آنها وارد شود که در نهایت دانشجویان بودند که قوانین را رعایت نکردند .
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوی توضیح داد : دانشجویان باید در پیگیری مسائل شان مجاری قانونی را طی کنند ، اما بعضا در این میان افرادی هستند که ممکن است از جریانات سوءاستفاده کنند و فضا را بر علیه دانشجویانی رقم بزنند که هیچ آگاهی از آن فضا ندارند و در نهایت هم همه چیز بر علیه دانشجو شود .
در این زمینه پیگیر مساله هستیم و رایزنی و مذاکره می کنیم .
وی افزود : برخی از مواردی که در احکام صادر شده ، به این استناد می کنند که به رغم ادعای وزارت علوم مبنی بر اینکه این افراد قصد و غرضی نداشتند و در جریان فعالیت های سیاسی این مشکلات برایشان پیش آمده ، این دانشجویان در تجمع های غیرقانونی حضور پیدا کردند .
همین مسائل موجب شده بهانه هایی ایجاد شود تا احیانا تلاش های ما به نتیجه نرسد .
غلامی گفت : توصیه من این است که این گونه مسائل از مجاری قانونی پیگیری شود ، اما ما باز هم پیگیر این اتفاق خواهیم بود .
در اینگونه مواقع مشخص نیست که نامه ها توسط چه کسانی تدوین و نگاشته می شود ، ولی به هر حال چه نامه ای نوشته شود و چه نوشته نشود ، ما کار خود را انجام می دهیم ، کمااینکه سال قبل هم پیگیری هایمان را انجام دادیم ، لذا بدون اینکه به لحن و متن نامه به جهت تندی آن توجه کنیم ، حتما تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکل دانشجویان حل شود .
وزیر علوم در پایان با اشاره به سرانجام حکم انفصال روسای چهار دانشگاه دولتی کشور از خدمت گفت : موارد قانونی در حال انجام است و امیدواریم اختلافات در موضوع مورد نظر برطرف شود .
این مطلب برایم مفید است 0 0 کلمات کلیدی : دانشجو دانشگاه تهران علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم دانشجویان.
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار معاون وزير علوم تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری
ابراهیم خدایی+رئیس سازمان سنجش آموزش کشور
دنیای اقتصاد
1398/06/13
> مهر نوشت : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 98 تا روز یکشنبه 17 شهریورماه 98 منتشر می شود .
> زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 98 مهر نوشت : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 98 تا روز یکشنبه 17 شهریورماه 98 منتشر می شود .
دکتر ابراهیم خدایی افزود : زمون کارشناسی ارشد سال 98 به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای 23 و 24 خرداد 98 برگزار شد .
وی افزود : ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد 160 هزار و 817 نفر است اما تعداد قبولی های در زمان اعلام نتایج مشخص می شود .
به گزارش مهر ، آزمون کارشناسی ارشد سال 98 به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای 23 و 24 خرداد 98 برگزار شد و از تعداد 615 هزار و 452 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 522 هزار و 873 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند .
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 98 دوشنبه 17 تیر ماه 98 به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد 456 هزار و 864 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند .
از این تعداد ، 432 هزار و 767 نفر در یک کدرشته و تعداد 24 هزار و 97 نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده اند .
از تعداد 456 هزار و 864 نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته ، تعداد 253 هزار و 73 نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند .
در واقع 55 .
40 درصد داوطلبان مجاز توانستند فرم خود را ارسال کنند .
این مطلب برایم مفید است بلی 2 نفر این پست را پسندیده اند کلمات کلیدی : کنکور کنکور ارشد 98.
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار معاون وزير علوم تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری
معاون وزیر علوم
خراسان
1398/06/13
> * من دانشجوی دکترای مکانیک هستم و اهل مطالعه اما تا حالا دلایل پیر شدن انسان ها را با این کیفیت و این قدر خلاصه در هیچ جایی نخوانده بودم.
> * من دانشجوی دکترای مکانیک هستم و اهل مطالعه اما تا حالا دلایل پیر شدن انسان ها را با این کیفیت و این قدر خلاصه در هیچ جایی نخوانده بودم .
شاهین ، مشهد * مطالب کوتاهی مانند شش توصیه برای مثبت اندیشی را بیشتر در صفحه خانواده کار کنید .
زمان برای مطالعه مطالب محوری ندارم ولی حتما این مطالب را می خوانم .
* خیلی خفن بود پرونده زندگی سلام درباره احتمال پیر نشدن .
هم علمی بود و هم شگفت انگیز .
* در صفحه سلامت گفته اید که «پیلاتس چیست؟» ولی فقط تاریخچه و مزایایش را نوشتید و هیچ حرکتی را معرفی نکردید .
* به نظرم معاون وزیر علوم اشتباه می کنه چون طبق اون چیزی که من می بینم ، الان 100 درصد دانشجوها بیش از 10 ساعت در روز توی شبکه های اجتماعی هستند و مدام آنلاین اند ! راننده اتوبوس * چقدر جالب که من فکر می کردم طول عمر انسان ها در گذشته های دور ، همه بالای 100 سال بوده اما ظاهرا کمتر از 50 سال بوده ! * فردی که گفته بود معلومه زندگی سلام پرسپولیسی است ، خب معلومه همه دنیا پرسپولیسی هستن .
به افتخار ما .
سحر.
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي واحدهاي دانشگاهي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه صنعتی اراک
بهار
1398/06/13
> گروه جامعه : جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد .
> دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از انتخاب هشت نفر از روسای دانشگاه های کشور در جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها خبر داد .
سعیدرضا عاملی افزود : با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سید مهدی ابطحی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ، حمید رضا رضایی آشتیانی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی اراک ، منصور زراء نژاد به عنوان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و کوروش نوذری به عنوان رئیس دانشگاه مازندران تایید شدند .
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد : همچنین محمد کریمیان به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، محمد جمالیان به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ، حسین فرشیدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، رشید حیدری مقدم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان انتخاب شدند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي واحدهاي دانشگاهي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه تربیت مدرس
روزنامه فرهیختگان
1398/06/13
> محمدتقی احمدی ، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگویی اظهار داشت : «از حدود 20 سال پیش ، کنکوری که برای دوره کارشناسی ارشد برگزار می شود ، از اهداف خود انحراف پیدا کرده است.
> محمدتقی احمدی ، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگویی اظهار داشت : «از حدود 20 سال پیش ، کنکوری که برای دوره کارشناسی ارشد برگزار می شود ، از اهداف خود انحراف پیدا کرده است .
» او ادامه داد : «تعداد قابل توجهی از دانشجویان خوب دوره کارشناسی به ویژه دانشجویانی که یک سال آخر دوره کارشناسی خود را به انجام پروژه اختصاص داده و فرصت تست زنی ندارند ، در این روش به شدت آسیب دیده و نمی توانند جایگاه خوبی را کسب کنند .
» او گفت : «پیشنهاد ما برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد احیای طرح «آ .
ت .
ت» است؛ طرحی که انتخابی و براساس اختیار دانشگاه ها بوده و نتایج آن در دوره ای که برگزار می شد ، نشان داد این طرح نگرانی های افت کیفیت دانشجویان را حل می کند .
» احمدی افزود : «سازمان سنجش آموزش کشور قول داده بود امسال طرح مذکور فعال شود ولی به دلایلی احیای آن یک سال دیگر به تعویق افتاد . »
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي واحدهاي دانشگاهي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه الزهرا
روزنامه مردم سالاری
1398/06/13
> ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک معاون درمان وزیر بهداشت از لزوم اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی دولتی و 20 درصد از مرکز خصوصی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : تا زمانیکه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل نشود ، نمی توانیم به طور کلی دفترچه بیمه را برای بیماران حذف کنیم.
> ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک معاون درمان وزیر بهداشت از لزوم اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی دولتی و 20 درصد از مرکز خصوصی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : تا زمانیکه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل نشود ، نمی توانیم به طور کلی دفترچه بیمه را برای بیماران حذف کنیم .
دکتر قاسم جان بابایی در گفت وگو با ایسنا ، درباره رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی ، گفت : در حال حاضر رسیدگی الکترونیک به اسناد ، مختص اسناد بیمارستانی است .
بر این اساس در گذشته پرونده بیماری که به بیمارستان می رفت ، 50 یا 100 صفحه داشت ، اما در حال حاضر اسناد را به صورت الکترونیک ثبت و بررسی می کنیم .
وی با بیان اینکه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی در تمام بیمارستان های شش استان کشور به طور کامل انجام شده است ، افزود : در سایر استان های کشور نیز در هر استان در یک بیمارستان این اقدام انجام شده است .
تا پایان سال هم کامل خواهد شد .
جان بابایی درباره حذف دفترچه های درمانی در بیمارستان ها نیز گفت : حذف دفترچه ها مربوط به بحث استحقاق سنجی است و باید از سوی بیمه ها پیش رود .
در عین حال حذف دفترچه مستلزم ایجاد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است؛ به طوری که باید ابتدا نسخه نویسی الکترونیک از سوی پزشک در مراکز دولتی و خصوصی انجام شود .
پزشک هم برای این کار باید امضای الکترونیک داشته باشد .
بنابراین برای حذف دفترچه باید نسخه نویسی الکترونیک ایجاد شود .
وی ادامه داد : ما با رسیدگی و ارسال الکترونیکی اسناد می توانیم دفترچه را برای بیمارستان حذف کنیم ، اما تا زمانیکه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل نشود ، نمی توانیم به طور کلی دفترچه را برای بیماران حذف کنیم .
در این زمینه با وزیر بهداشت جلسات مفصلی را داشتیم که نسبت به اجرای این طرح تاکید داشتند و بیمه ها مکلف شدند که به اجرای نسخه نویسی الکترونیک سرعت دهند؛ به طوری که قرار شد تمام مراکز دولتی و 20 درصد از مراکز خصوصی تا پایان سال نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند .
معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد : بر این اساس پزشک تجویزکننده ، نسخه را به صورت الکترونیکی تجویز می کند و بیمار می تواند در داروخانه با نشان دادن کد مختص خود ، بلافاصله داروهایش را تحویل بگیرد .
بنابراین قرار است سازمان بیمه سلامت این اقدام را برای مراکز دولتی و 20 درصد مراکز خصوصی تا پایان سال انجام دهد .
ضرورت غربالگری سلامت قلب جنین قبل از 19 هفته بارداری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت غربالگری سلامت قلب جنین قبل از 19 هفته های بارداری گفت : اکثر آنومالی های ماژور قلب جنین از طریق اکوکاردیوگرافی قلب قابل شناسایی است .
به گزارش دبیرخانه انجمن رادیولوژی ایران دکتر بهناز مرادی ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه برگزاری کنفرانس یک روزه اکوکاردیوگرافی قلب جنین اظهار داشت : این کنفرانس 28 شهریور ماه در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه شناسایی بیماری های قلبی جنین و اکوکاردیوگرافی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت .
مرادی گفت : از طریق اکوکاردیوگرافی می توان اکثر آنومالی های ماژور را در قلب جنین شناسایی کرد ولی ممکن است آنومالی های مینور همچون سوراخ قلب از طریق اکو کاردیو گرافی شناسایی نشود .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي واحدهاي دانشگاهي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه الزهرا
روزنامه مردم سالاری
1398/06/13

وی افزود : در صورت تشخیص به موقع آنومالی های ماژور قلب در صورتی که جنین زیر 19 هفته باشد مجوز سقط صادر خواهد شد بنابراین بهتر است که مادران باردار حتماً نسبت به انجام غربالگری ها در هفته 18 تا 22 توسط پزشک اقدام کنند .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد : در صورت تشخیص آنومالی های ماژور در هفته های بیشتر از 19 در مادران باردار باید حتماً جنین تحت نظر متخصص قلب و پزشک مربوطه باشد چرا که این مسئله می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای جنین به همراه داشته باشد .
استفاده از ظرفیت نخبگانی مسلمانان برای حل مشکلات جهان اسلام دبیر کمیته راهبری ششمین نشست استپ گفت : در نشست استپ از ظرفیت نخبگانی مسلمانان برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده می شود و ما به دنبال ایجاد ظرفیت پایدار برای همکاری بلندمدت نخبگان با مجموعه های هدفمند هستیم که این رویکرد دوره های بعدی استپ نیز است .
به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص) ، اولین نشست کمیته راهبردی ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی با حضور سعید سهراب پور ، مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ششمین نشست استپ ، شهاب اسفندیاری ، رئیس دانشگاه صدا و سیما و دبیر علمی کمیته ارتباطات علم ، محمدحسن سعیدی ، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف و دبیر علمی کمیته همبست آب و انرژی ، مهدی صادقی ، رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر علمی کمیته تامین مالی علم و فناوری ، مهناز ملانظری ، رئیس دانشگاه الزهرا و دبیر علمی کمیته بانوان و علم و فناوری ، محمد عبداللهی ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی کمیته سلامت ، محمدمهدی جعفری ، دبیر اجرایی ششمین نشست استپ و مصطفی زمانیان ، دبیر کمیته راهبری ششمین نشست استپ در محل بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) برگزار شد .
در این نشست ، سعید سهراب پور ، دبیر ششمین نشست استپ گفت : جایزه مصطفی(ص) تاکنون دوبار نیز برگزار شده است و امسال نیز سومین دوره آن برگزار خواهد شد .
درحال حاضر رویداد استپ در کشورهایی مانند عمان ، پاکستان و مالزی برگزار شده و دوره ششم این رویداد نیز همزمان با آیین اعطای سومین جایزه مصطفی(ص) در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود .
در ادامه مصطفی زمانیان ، دبیر کمیته راهبری ششمین نشست استپ در تشریح برنامه های ششمین رویداد استپ گفت : در شورای راهبردی ششمین نشست استپ با تدبیر بنیاد مصطفی(ص) پیش بینی شده است که نمایندگان دانشگاه های مرتبط با موضوع این رویداد ، دعوت ما را نیز پذیرفتند .
وی در ادامه گفت : یکی از موضوعات محوری که ما در نشست استپ دنبال می کنیم ، استفاده از ظرفیت نخبگانی مسلمانان برای حل مشکلات جهان اسلام است .
ما به دنبال ایجاد ظرفیت پایدار برای همکاری بلندمدت نخبگان با مجموعه های هدفمند هستیم که این رویکرد دوره های بعدی استپ نیز است و علاقمندیم با برگزاری جلسات گفتگو و تعامل با مجموعه های دانشی و پیشرو ، ظرفیت ها را فراهم کنیم .
برگزاری دیدار مردمی معاون رئیس قوه قضائیه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از نزدیک به درخواست جمعی از مراجعین مردمی رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد .
به گزارش روابط عمومی؛ در ادامه برپایی جلسات دیدار مردمی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، دیروز نیز جمعی از مراجعین مردمی از نزدیک با دکتر خدائیان دیدار و مسائل ، مشکلات ثبتی و درخواست خود را با ایشان در میان گذاشتند .
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه برپایی دیدار مردمی ، با اشاره به نتایج و محاسن انجام این اقدام یادآور شد : دیدار چهره به چهره با مردمی که خدمتگزاری حق آنها می باشد باعث دلگرمی و اعتماد بیشتر مردم به مسئولین و رفع مسائل و مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن خواهد شد .
دکتر خدائیان گفت : رصد و پایش موضوعات درخواست های مردمی ما را به تحلیل دقیق از آسیب شناسی فرآیندهای خدمات رسانی و رفع نواقص و ایرادات احتمالی در ابعاد مختلف رهنمون می سازد .
گردهمایی مدیران ارشد شهرداری تهران در برج آزادی بیست و نهمین جلسه شورای معاونان ، مشاورین و شهرداران در برج آزادی برگزار شد .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي واحدهاي دانشگاهي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه الزهرا
روزنامه مردم سالاری
1398/06/13

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9 ، در این جلسه که به میزبانی منطقه9 در برج آزادی نماد مدرنیته شهر تهران انجام شد ، کاظمی مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران به همراه معاونین ، مشاورین و شهرداران مناطق22گانه به گفتگو و تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف شهری و ارائه طریق در راستای خدمت رسانی بهینه و افزایش رضایتمندی شهروندان برای نیل به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران؛ شهری برای همه» پرداختند .
شایان ذکر است پس از برگزاری جلسه ، رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به همراه معاون برنامه معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی ، رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران ، شهردار منطقه9 ، مدیر عامل بنیاد رودکی و مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی علاوه بر بازدید از این نماد فاخر پایتخت با معماری منحصر به فرد ایرانی اسلامی خود ، از سالن های نظیر؛ سالن موزه ، ایرانشناسی ، راهرو اقوام ، تالار آیینه و موزه شهاب سنگ بازدید کردند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
موسسات آموزش عالی
روزنامه آفرینش
1398/06/12
> مشاور عالی سازمان سنجش گفت : ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال 1398 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی 596 هزار نفر است .
> مشاور عالی سازمان سنجش گفت : ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال 1398 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی 596 هزار نفر است .
حسین توکلی در گفتگو با مهر با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت : ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ های 8 و 12 دی ماه 97 انجام می شود .
مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد : ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال 1398 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی 596 هزار نفر است و ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است .
وی یادآور شد : ثبت نام در این کدرشته ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است و تا 28 شهریور 98 ادامه دارد .
هر داوطلب می تواند تا 100 کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند .
توکلی گفت : تا دیروز سه شنبه 12 شهریور 98 تعداد 196 هزار و 564 نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده اند .
وی افزود : دفترچه راهنمای ثبت نام از 17 بهمن ماه 97 منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه های تکمیلی 30 اردیبهشت و 20 مرداد 98 نسبت به ثبت نام اقدام کنند .
تکالیف ، مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
پیام نور
روزنامه آفرینش
1398/06/12
> با پایان مهلت ثبت نام؛ تنها یک چهارم ظرفیت کاردانی های علمی کاربردی پر شد ! ظرفیت ثبت نام در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1398 بیش از 220 هزار نفر است و تنها 46 هزار نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند .
> با پایان مهلت ثبت نام؛ تنها یک چهارم ظرفیت کاردانی های علمی کاربردی پر شد ! ظرفیت ثبت نام در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1398 بیش از 220 هزار نفر است و تنها 46 هزار نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند .
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با مهر گفت : با توجه به پایان مهلت ثبت نام و انتخاب کدرشته محل های تحصیلی در دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1398 ، آمار نهایی ثبت نام اعلام شد .
وی افزود : ظرفیت دوره های کاردانی فنی و حرفه ای تعداد 223 هزار و 195 نفر اعلام شده بود و آمار نهایی ثبت نام تعداد 46 هزار و 290 نفر است .
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد : گزینش دانشجو در این دوره ها بر اساس معدل دیپلم بود و داوطلبان بدون شرکت در آزمون میتوانستند با معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم ، نوع دیپلم و سهمیه های آزاد ، شاغل ، رزمندگان ، بومی بودن و صلاحیت های عمومی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کنند .
معاون دانشگاه پیام نور : دانشگاه پیام نور دانشجویان بی بضاعت را بورسیه می کند معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور از راه اندازی بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت : مجوز این بنیاد از وزارت کشور اخذ شده و به کمک آن به دانشجویان بی بضاعت بورسیه تحصیلی اعطا می شود .
به گزارش مهر ، حسن علیزاده در نشست خبری که در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره به تسهیلات این دانشگاه برای پرداخت شهریه دانشجویان گفت : یکی از تسهیلات دانشگاه در پرداخت شهریه به این شیوه است که ، دانشجویانی که بتوانند شهریه ثابت خود را کامل پرداخت کنند ، می توانند شهریه متغیرشان را بدون دریافت کارمزد به صورت اقساطی پرداخت کنند ، این تسهیلات از طریق دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود .
وی ادامه داد : تسهیلات دیگر دانشگاه در بخش شهریه ، مساعدت صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور است .
در این راستا صندوق با ارائه وام های دانشجویی به دانشجویان متقاضی برای پرداخت شهریه آنها مساعدت می کند .
معاون اداری و مالی و منابع انسانی دانشگاه پیام نور ادامه داد : با رایزنی و تفاهم نامه ای که دانشگاه پیام نور با سه بانک عامل در حوزه اعطای تسهیلات به دانشجویان دانشگاه پیام نور منعقد کرده تسهیلاتی به دانشجویان ارائه می شود .
وی افزود : از جمله این تسهیلات ، تسهیلات شش ماهه است که بر اساس آن دانشجو می تواند با مراجعه به بانک عامل فقط یک بار برای درخواست وام پرونده تشکیل دهد .
دانشجویان می توانند حساب یارانه خود را به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار بدهند .
علیزاده اضافه کرد : یک نوع دیگر تسهیلات دانشگاه پیام نور ، تسهیلات یک ساله بانکی است که با ارائه یک ضامن اعم از کارمند یا آزادقابل پرداخت به دانشجو است .
این وام 54 ماهه بوده و برای دریافت این نوع وام نیز ارائه یک ضامن اعم از کارمند یا آزاد قابل قبول است .
وی گفت : دانشگاه پیام نور توافقی با بانک ها داشت که بر اساس آن دانشجویان بدهکار بانک ها بتوانند با وام 18 ماهه بدهی خود را به دانشگاه پرداخت کنند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
پیام نور
روزنامه آفرینش
1398/06/12

همه تسهیلات با یک ضامن و پشتوانه یارانه قابل ارائه است .
در این زمینه بنیاد علوی نیز به دانشجویان بی بضاعت و مناطق محروم دانشگاه تسهیلاتی را در حوزه پرداخت شهریه و بدهی ارائه می دهد .
معاون اداری و مالی و منابع انسانی دانشگاه پیام نور گفت : یکی دیگر از تسهیلات دانشگاه پیام نور ، بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور است که مجوز آن از وزارت کشور اخذ شده است .
جلسه هیئت موسس آن به زودی تشکیل می شود .
این بنیاد به منظور بورسیه تحصیلی دانشجویان بی بضاعت راه اندازی شده و به سبد تسهیلات دانشگاه پیام نور اضافه می شود .
اداره خوابگاه های دانشگاه علم و صنعت ایران؛ دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان شبانه خوابگاه نمی دهد اداره خوابگاه های دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد : امکان ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) و حومه (ساکن استان های تهران و البرز) وجود ندارد .
به گزارش دانشگاه علم و صنعت ، براساس اطلاعیه جدید اداره خوابگاه های این دانشگاه امکان ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ، پردیس ، مجازی و حومه (ساکن استان های تهران و البرز) وجود ندارد .
همچنین تمامی خدمات اسکان ، تسویه حساب و غیره دانشجویان خوابگاهی دختر ، در محل سرپرستی خوابگاه خواهران صورت می پذیرد .
به دانشجویان (برادران) کارشناسی ورودی 94 و ما قبل ، دانشجویان کارشناسی ورودی 96 و ما قبل ، دانشجویان دکتری ورودی 93 و ماقبل خوابگاه تعلق نمی گیرد .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
آموزش عالی
روزنامه آفرینش
1398/06/12
> پرونده آزمون دکتری سال 1398 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با انتشار کارنامه نهایی تمام داوطلبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بسته شد .
> پرونده آزمون دکتری سال 1398 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با انتشار کارنامه نهایی تمام داوطلبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بسته شد .
به گزارش ایرنا ، کنکور دکتری سال 98 دانشگاه های کشور روز جمعه سوم اسفندماه گذشته با رقابت 163 هزار و 321 داوطلب برگزار شد .
از این تعداد 150 هزار و 535 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و 108 هزار و 899 نفر در فرآیند انتخاب رشته شرکت کردند .
از تعداد 108 هزار و 899 داوطلب که انتخاب رشته کردند ، 47 هزار و 648 داوطلب در کد رشته محل های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم شدند .
بعد از پایان مراحل انتخاب رشته و شرکت داوطلبان مجاز شده در گزینش های علمی دانشگاه ها بر اساس بررسی سوابق تحصیلی و شرکت در آزمون‎های علمی ، فهرست اسامی 22 هزار و 444 نفر پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری به همراه پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی هفتم شهریورماه منتشرشد .
از 22 هزار و 444 نفر ، 9 هزار و 404 نفر زن و 13 هزار و 40 نفر مرد هستند .
سازمان سنجش آموزش کشور نیز کارنامه نهایی تمام داوطلبان اعم پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در کنکور دکتری را روز گذشته منتشر کرد .
دانشجویانی که از امسال به مقطع دکتری راه پیدا کرده اند با مراجعه به دانشگاه های محل قبولی امکان دریافت اطلاعات لازم را دارند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
آموزش عالی
مردم سالاری
1398/06/12
> مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز با حضور جمعی از مدیران کشوری ، استانی ، نمایندگان مجلس و مدیران مطرح بخش خصوصی و اساتید دانشگاه افتتاح شد .
> مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز با حضور جمعی از مدیران کشوری ، استانی ، نمایندگان مجلس و مدیران مطرح بخش خصوصی و اساتید دانشگاه افتتاح شد .
فرهاد سحیر خیز عضو هیات رییسه خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی ، در مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیزاعلام کرد : رشد زعفران ایران با همکاری سه بخش قانون گذاری ، دولتی وخصوصی بستگی دارد که این بخش ها در قالب سندهای توسعه ای و راهبردی می توانند با یکدیگر اهداف اقتصادی را پیش ببرند .
وی افزود : دغدغه مهم دیگر مجموعه سحرخیزعدم ماندگاری برندهای 100 ساله در کشور بوده که در واقع هویت تجاری و صنعت کشور ما را تشکیل می دادند .
این موضوع که چرا دیگر نام برندهایی چون ارج و آزمایش از حافظه مصرف کنندگان حذف شده و دیگر فعالیت گسترده گذشته را ندارد ، نیاز به بررسی و تحقیق جدی دارد .
عضو هیات مدیره گروه شرکت های زعفران سحرخیز ، با اشاره به فعالیت گسترده استارت آپ ها و سازکارهای جدید اقتصادی در دنیا ، تصریح کرد : حضور این بخش ها اقتصاد جهان را متحول کرده است .
امیدواریم با راه اندازی این دانشگاه تلاقی صنعت و دانشگاه رخ بدهد تا شاید بتوانیم ترس و نگرانی مهاجرت از روستا به شهریا نخبگانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند را از بین ببریم .
اقدامی شایسته تقدیر بر اساس این گزارش ، در ادامه این برنامه احمدعلی کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اهمیت تاسیس دانشگاه علمی کاربردی توسط سحرخیز گفت : سیاست و هدف اساسی ما در مجلس ، توسعه و کمک به فعالیت کشاورزی در کشور است .
امیدواریم تاسیسمرکز علمی کاربردی سحرخیز بتواند در زمینه فعالیت های مرتبط به زعفران و پیوند علم و عمل در عرصه کشاورزی گام های بزرگی بردارد .
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد آغاز فعالیت بخش خصوصی در بحث آموزش عالی هستیم و خلا این موضوع تا کنون احساس می شده ، افزود : پرداختن به این موضوع که سهم زعفران ایران در بازار جهانی اندک است یا اینکه کشورهای همسایه در غفلت ما توسعه پیدا کردند ، نباید به عنوان یک انتظار از مجلس مطالبه شود .
همانطور که نباید از مجلس درخواست فعال شدن رایزن های اقتصادی ما در سفارت خانه ها را داشت؛ زیرا این نگاه از اساس اشتباه است .
اهمیت آموزش نیروی انسانی ماهر محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز با بیان اینکه امروز افتتاح این مرکز آموزشی اتفاق خجسته ای در خراسان و مشهد است ، گفت : مجموعه ای در بلند مدت ، توسعه و گسترش می یابد که نیروی انسانی ماهر تربیت کند و اساس و شاخصه آن تربیت نیروی انسانی است .
وی با اظهار امیدواری از تشکیل زنجیره زعفران افزود : ایجاد این زنجیره به تولیدکنندگان کمک می کند که سهم واقعی از تولید داشته باشند .
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزیبا اشاره به اینکه اگر صادرات زعفران لغو شود زمینه قاچاق آن فراهم می شود ، گفت
1
گزیده اخبار و رویدادها - روساي آموزش عالي
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
روسای آموزش عالی
آموزش عالی
مردم سالاری
1398/06/12
: امروز فقط از زعفران و پیاز آن در کسب و کار استفاده می شود در صورتی که فعالیت های وابسته به زعفران باید تعریف شود و از تمام اجزا این گیاه باید درآمدزایی صورت گیرد تاسیس مرکزعلمی کاربردی سحرخیز پیوند دانشگاه و صنعت است در این مراسم همچنین فرزاد سحرخیزرئیس مرکز علمی کاربردی کشاورزی تولیدی سحرخیز ، با بیان اینکه تاسیس مرکز آموزش جامع علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز ، قدم گذاردن در مسیری نو است ، اعلام کرد : با گسترش ارتباطات ، میزان آگاهی ، توسعه و صادرات محصولات در سرتاسر جهان ، دیگر استفاده از یک محصول به جغرافیا محدود نیست و سبد غذایی هرفرد می تواند شامل انتخاب های متفاوت ، از کالاهایی باشدکه شامل محصول و تولید کشوردیگری باشند .
فرزاد سحرخیزافزود : متوجه این فرصت طلایی در آینده کشاورزی و صنایع تبدیلی آن شدیم و با اشراف کامل به چرخه تولید زعفران ، به تاسیس دانشگاهی با رشته های مرتبط اندیشیدیم؛ زیرا اعتقاد داریم که جوانان تحصیلکرده با دانش کشاورزی به همراه تجارت سنتی تمام نقاظ ضعف را در این روند شناسایی و برطرف خواهند ساخت .
رئیس مرکز علمی کاربردی کشاورزی تولیدی سحرخیز با بیان اینکه ما به احیای زنجیره ارزش های سحرخیز و ادامه آن ها در جامعه محلی خود متعهد هستیم ، گفت : مرکز آموزش جامع علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیزیکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی مجموعه ما و سایر مسئولین برای توسعه و بهبود تولید زعفران و پیوند دانشگاه و صنعت است .
بنا بر این گزارش ، مرکز علمی کاربردی کشاورزی تولیدی سحرخیز در حوزه تخصصی خود (گیاهان دارویی و زعفران) نخستین مرکز بوده و توسط گروه تولیدی و کشاورزی سحرخیز تأسیس شده تا به اهداف تحقیقاتی و آموزشی این گروه کمک دهنده باشد .
چهار رشته کاردانی حرفه ای بازاریابی ، کاردانی فنی باغبانی تولید و فرآوری زعفران ، کاردانی فنی باغبانی تولید و فرآوری چای و کاردانی فنی باغبانی گیاهان دارویی معطر در ترم مهرماه این دانشگاه تدریس شده و تاکنون بیش از 300 نفر متقاضی برای تحصیل در آن ثبت نام کردند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
موسسات آموزش عالی
روزنامه فرهیختگان
1398/06/13
> فرآیند جهانی شدن طی سال های اخیر باعث روابط بیشتر مراکز علمی و دانشگاهی شده است ، فرآیندی که در آن مسئولان دانشگاه ها و دانشجویان سعی دارند رتبه دانشگاه خود را نسبت به سایر مراکز علمی دیگر مقایسه کنند ، اما این موضوع تنها دغدغه دانشگاهیان نبوده است .
> فرآیند جهانی شدن طی سال های اخیر باعث روابط بیشتر مراکز علمی و دانشگاهی شده است ، فرآیندی که در آن مسئولان دانشگاه ها و دانشجویان سعی دارند رتبه دانشگاه خود را نسبت به سایر مراکز علمی دیگر مقایسه کنند ، اما این موضوع تنها دغدغه دانشگاهیان نبوده است .
مراکز صنعتی که نیروهای متخصص خود را از مراکز دانشگاهی تامین می کنند ، تمایل دارند بهترین نیروها را به کار بگیرند و از طرفی دیگر مسئولان کشوری نیز از این رتبه ها به عنوان جایگاه علمی کشور و روند پیشرفت علمی استفاده می کنند .
همین موضوع باعث شده در سال های اخیر محققان مختلفی معیارهای متفاوتی را برای مقایسه دانشگاه ها داشته باشند .
اولین اقدام در جهت رتبه سنجی دانشگاه ها را چین و با هدف بررسی روند علمی دانشگاه های خود انجام داد .
بیشتر محققان معتقدند رتبه بندی جهانی دانشگاه ها با گزارش رتبه بندی دانشگاه شانگهای جیاتانگ چین در سال 2003 شروع شد .
رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان اولین گزارش از رتبه بندی دانشگاه ها توسط دانشگاه شانگهای جیاتانگ چین و به عنوان «رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان» منتشر شد .
هدف اولیه از این رتبه بندی که به تاکید رئیس جمهور وقت چین انجام شد ، مقایسه دانشگاه های چین با جهان و ارائه راهکارهایی برای ارتقای جایگاه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی بود .
نتایج این گزارش همه خوانندگان به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی را شگفت زده کرد؛ طبق این گزارش 20 رتبه اول به دانشگاه اروپایی و آمریکایی اختصاص داشت و حتی تا رتبه 100 هم همین روند ادامه داشت .
این گزارش هر سال به روز شده و منتشر می شود ، رویکرد این روش بیشتر پژوهشی و دریافت جوایز بین المللی است .
انتشار رتبه بندی علمی دانشگاه ها در آن سال به سرعت مورد توجه دانشگاه ها ، دولت ها و رسانه های عمومی قرار گرفت و باعث تغییر نگاه به دانشگاه ها و موسسات آموزشی شد ، به طوری که از آن پس رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهان دارای اهمیت ویژه شد و پژوهشگران و موسسات متعددی به آن پرداخته و با عناوین و اهداف متفاوت فهرستی از رتبه بندی را منتشر کردند .
رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2004 نشریه آموزش عالی تایمز انگلستان رتبه بندی دانشگاه های جهان را که درواقع پاسخی به رتبه بندی دانشگاه شانگهای بود که سالانه فهرستی از رتبه دانشگاه ها را منتشر می کند انتشار داد .
رویکرد این نظام از نظر شاخص ها و اوزان با روش رتبه بندی علمی متفاوت است .
رتبه بندی دانشگاه های مختلفی ازجمله رتبه بندی بین المللی دانشگاه های کیو .
اس یا رتبه بندی بین المللی موسسه های سایمگو و .
در سال های اخیر انجام شده است که هرکدام براساس معیارهای جداگانه خود به بررسی دانشگاه ها پرداخته اند .
مسابقاتی میان دانشگاه ها نظام های ارزیابی در این سال ها توانسته اند نمایی کلی از روند علمی در دانشگاه های مختلف ارائه دهند ، روایت این نوع نظام ها نه تنها برای دانشجویان بلکه منبعی برای سیاستگذاران شده است .
از طرفی دیگر این رده بندی ها به راهنمایی برای دانشجویان برتر کشور ها تبدیل شده است ، اکنون دانشجویان مقصد خود را براساس همین رتبه بندی ها تعیین می کنند و از طرفی دیگر دانشگاه ها برای جذب دانشجویان برتر دست به رقابتی برای کسب امتیازهای این گونه نظام های ارزیابی زده اند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
موسسات آموزش عالی
روزنامه فرهیختگان
1398/06/13

چالش های یک رقابت هرچند در این سال ها با توجه به نیاز دانشگاه ها به نظامی برای ارزیابی موفقیت و عدم موفقیت در زمینه پیشبرد علم ، نظام های ارزیابی مختلف رونق پیدا کرده اند ، اما در کنار این رونق محققان معتقدند هنوز این نظام های ارزیابی نتوانسته اند معیارهای درستی را برای رده بندی دانشگاه ها مشخص کنند .
نظام های رتبه بندی دانشگاه ها چنانکه صحیح ، دقیق ، مبتنی بر داده های مستند و با روشی واضح صورت گیرد ، برای موسسات آموزش عالی مزایای فراوانی خواهد داشت .
رتبه بندی باعث نوعی رقابت منطقی بین دانشگاه ها می شود و از سوی دیگر در درون دانشگاه ها با مقایسه جایگاه شان نوعی انگیزه و تلاش برای کسب امتیاز و ارتقای جایگاه به وجود می آورد .
لذا این رتبه بندی عاملی برای تشویق و ترغیب دانشگاه ها به فعالیت بیشتر و هدفمند و نوعی تبلیغ رایگان و موثر برای موسسات است .
توجه هر یک از این سیستم ها به این معیارها متفاوت است .
در سال 2005 ، زیت و فیلیاتریو با بررسی شاخص های رتبه بندی شانگهای ، این رتبه بندی را زیر سوال بردند؛ آنها در پژوهش خود بیان کردند که شاخص های این رتبه بندی مستقل از اندازه هستند ، معمولا عملکرد علمی با اندازه در ارتباط است و وزن شاخص ها بیشتر به اندازه دانشگاه ها مرتبط است ، همچنین در تعریف کادر علمی و کسب اطلاعات مقایسه ای آنها در سطح بین المللی مشکلاتی وجود دارد .
علاوه بر آن برخی شاخص ها همانند تعداد جوایز در بیشتر ارزیابی ها بدون مقدار است و برخی دیگر ، کل فرآیند رتبه بندی را هدایت می کنند که ضعف این رتبه بندی به حساب می آید .
در سال 2005 ، کایلیو و همکارانش در پژوهشی بیان کردند که 60 درصد معیارهای رتبه بندی علمی دانشگاه شانگهای از پایگاه داده مجله ساینتومتریکس استفاده شده که ضعف این نظام است .
همچنان که در جدول شماره یک می بینید ، نظام های رده بندی علمی خلاف آنچه که تصور می شود نگاهی به کیفیت مقالات علمی ارائه شده از جمله ویژگی هایی مانند اعتبار ، جامعیت ، رشد و افول دانشگاه ها و سایر مفاهیم کیفی دانشگاه ها ندارند ، درواقع ایراد این نوع نظام بندی ها توجه به کمیت به جای کیفیت مقالات و امکانات دانشگاه هاست .
منافع پنهان رده بندی دانشگاه ها در گزارشی که در شماره 2847 روزنامه به آن پرداختیم ، به رغم تمام ویژگی های ساختاری که در نظام های رده بندی دیده می شد ، رده بندی دانشگاه ها نکات کمتر دیده شده ای را برای کشورهای توسعه یافته به همراه داشت .
بر این اساس «تایمز» در گزارشی با اشاره به نظام های رده بندی می گوید : «زمانی که دانشگاه ها تمام ظرفیت های خود را در بوته آزمایش می گذارند و تمام توانمندی های خود را به رخ دنیا می کشند تا به واسطه آن بتوانند جایگاه مناسبی را در رتبه بندی دانشگاهی دنیا به دست آورند ، درواقع با آتش بازی می کنند و ناخواسته خود را در گردابی انداخته اند که در انتها ممکن است به ضررشان تمام شود .
» اما این رده بندی ها چه مشکلاتی را برای دانشگاه ها به وجود خواهد آورد؟ در نگاهی به مواردی که نظام های رتبه بندی برای بررسی دانشگاه ها از آمار آنها استفاده می کنند می توان به مواردی مانند نسبت اساتید به دانشجویان ، درصد دانشجویان خارجی ، اعتبارات دانشگاه ، درآمدهای تحقیقاتی و بازدهی تحقیقاتی اشاره کرد .
هرچند دانشگاه های مطرح دنیا در مقایسه با آمارهای ارائه شده چیزی برای پنهان کردن ندارند ، اما در مورد کشورهای درحال توسعه که نیازمند رشد علمی هستند و در رقابتی نابرابر خواهان رسیدن به رتبه های پایین تر هستند ، ارائه این گونه آمارها به خصوص آمارهایی ازقبیل درآمد های تحقیقاتی و بازدهی تحقیقاتی می تواند مشکلاتی را برایشان به وجود آورد .
شاید مشکلاتی ازجمله تحریم دانشگاه های داخلی ایران مانند دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف و علم و صنعت در ایران را که درحال کاهش رتبه در نظام های رده بندی بوده اند ، بتوان جزء همین موارد برشمرد .
درواقع از آنجایی که دانشگاه های کشورهای درحال توسعه به صورت داوطلبانه وارد این گونه رده بندی ها می شوند ، اطلاعات دست اولی را در اختیار سازمان های رده بندی و البته سیاستگذاران خارجی می دهند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
موسسات آموزش عالی
روزنامه فرهیختگان
1398/06/13

چنانکه گفته شد هدف اولیه این گونه رده بندی ها نیز سیاسی بوده و اکنون کشورهای پیشرفته با داشتن اطلاعات کاملی که خود دانشگاه ها در اختیار آنها قرار می دهند ، به مقابله با این گونه دانشگاه ها رفته و سعی می کنند موانعی را برای پیشرفت علمی این دانشگاه ها به وجود بیاورند .
باید توجه داشت هرچند رتبه بندی های دانشگاه ها می تواند نمایی کلی به دانشگاه ها بدهد ، اما در عین حال این اطلاعات در اختیار دانشگاه ها و سیاستگذاران رقیب نیز قرار می گیرد و همین موضوع می تواند هزینه هایی را برای دانشگاه های کشورهای درحال توسعه ازجمله ایران به همراه داشته باشد .
نظام های رتبه بندی از دانشگاه چه اطلاعاتی می خواهند * رتبه بندی تایمز رده بندی کلی رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز براساس 13 شاخص مختلف عملکردی و پنج گروه طبقه بندی شده مورد بررسی قرار می گیرد؛ مواردی چون نسبت استاد به دانشجو ، جوایز مقطع دکتری ، دانشجویان بین المللی و درآمد ناشی از تحقیقات جزء 13 شاخص عملکردی است که نتایج آنها به آکادمی های منتخب رتبه بندی دانشگاه ها در دنیا فرستاده می شود .
پنج مورد طبقه بندی هم تدریس ، تحقیق ، تاثیر تحقیق ، ابداع و چشم انداز بین المللی را دربرمی گیرد .
* نمرات جزئیات عملکردی به چه معناست؟ تدریس : تدریس معیاری از تجربه کیفیت و یادگیری در دانشگاه است که برپایه شهرت در میان سیستم آکادمیک و آمارهایی درباره تعداد استادان ، دانشجویان و تحقیقات سنجیده می شود .
در این بخش ، سهم 30 درصدی تدریس در رده بندی ها را این موارد تشکیل می دهند : بررسی شهرت و اعتبار دانشگاه : 15 درصد نسبت استاد به دانشجو : 4 .
5 درصد نسبت دکتری به لیسانس : 2 .
25 نسبت جوایز دکتری که به کارمندان دانشگاهی تعلق می گیرد : 6 درصد درآمد موسسات : 2 .
25 درصد تحقیقات : معیار سنجش کمیت و کیفیت خروجی تحقیقات است که بر پایه شهرت و اعتبار ، درآمد تحقیقاتی و بهره وری اندازه گیری می شود .
سهم 30 درصدی تحقیقات از بررسی ها شامل موارد است : بررسی اعتبار دانشگاه : 18 درصد درآمد تحقیقاتی : 6 درصد بازدهی تحقیقاتی : 6 درصد استناد : معیار استناد به این موضوع می پردازد که یک تحقیق تا چه اندازه اثربخش و تاثیرگذار بوده و چند مرتبه مورد استناد محققان دیگر قرار گرفته است .
سهم استناد در رتبه بندی های دانشگاهی 30 درصد است .
چشم انداز بین المللی : این معیار ، محیط زیست و رویکرد به دانشجویان بین المللی ، استادان و تحقیقات را ارزیابی می کند .
این معیار بر پایه نسبت استادان ، دانشجویان و استادان تحقیقاتی بین المللی به داخلی است .
سهم 7 .
5 درصد چشم انداز بین المللی در رده بندی های دانشگاهی شامل موارد زیر است : سهم دانشجویان بین المللی : 2 .
5 درصد سهم استادان بین المللی : 2 .
5 درصد همکاری و مشارکت های بین المللی : 2 .
5 درصد ابداعات یا درآمدهای صنعتی : یکی از ابداعات دانشگاهی است که بر پایه درآمدهای دانشگاه از منبع ابداعات و کارهای صنعتی حاصل می شود .
سهم ابداعات و درآمدهای صنعتی از رتبه بندی های دانشگاهی 2 .
5 درصد است .
آمارهای کلیدی : آمارهای کلیدی ، اطلاعاتی را پیرامون تجربه های دانشجویی و محیط دانشگاهی به دست می آورد : تعداد دانشجویان نسبت استاد به دانشجو نسبت دانشجویان مرد به زن درصد دانشجویان بین المللی * رتبه بندی QS رتبه بندی جهانی QS از 6 معیار اصلی برای ارزیابی دانشگاه ها و رده بندی آنها استفاده می کند .
شهرت دانشگاهی ، شهرت کارفرما ، نسبت استاد به دانشجو ، نسبت استنادها به هر استاد ، تعداد استادان بین المللی و تعداد دانشجویان بین المللی جزء 6 معیار اساسی رتبه بندی دانشگاهی از نظر QS است .
در این میان ، شهرت دانشگاهی که براساس نظرسنجی های آکادمیک داخلی و جهانی صورت می گیرد ، بین شاخص ها سهم 40 درصدی را به خود اختصاص داده و بعد از آن ، شهرت کارفرمایی قرار دارد که با بررسی کارفرمایان فارغ التحصیل دانشگاهی ، سهم 10 درصدی از شاخص های بررسی شده را شامل می شود .
نسبت استاد به دانشجو و نیز نسبت میزان استناد به هر استاد هم در این میان 20 درصد از سهم شاخص ها را دربرمی گیرند .
تعداد استادان بین المللی و دانشجویان بین المللی تنها پنج درصد شاخص ها را شامل می شوند .
رتبه بندی QS برحسب این آمارها اقدام به رده بندی دانشگاه های جهان می کند .
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
پیام نور
روزنامه شاخه سبز
1398/06/12
> 32 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور در نامه ای به آیت الله رئیسی خواستار برخورد قوه قضائیه با دستگاه های متخلف از قانون مبارزه با قاچاق شدند .
> 32 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور طی نامه ای به آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد این قوه با دستگاه های متخلف از قانون قاچاق شدند .
در این نامه خطاب به آیت الله رئیسی آمده است : « همان گونه که مستحضر هستید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) ، امسال را که سال شروع دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی است سال «رونق تولید» نامیدند تا به خوبی اهمیت اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را بر همگان روشن سازند .
نیک می دانید که یکی از بزرگترین مشکلات و موانع بر سر راه رونق یافتن تولید ، موضوع قاچاق کالا و ارز است که به بلایی خانمان سوز برای کشور مبدل گشته است .
در همین خصوص رهبر فرزانه انقلاب به کرات در رابطه با در پیش گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی و اهتمام جدی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه های مسئول در عرصه ی اقتصاد تأکید و سفارش کرده اند .
موضوع یاد شده در کنار شرایط نامساعد ارزی کشور در دو سال گذشته موجب شده تا نیاز به اجرای راهکارهای علمی و اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور بیش از پیش احساس شود .
خوشبختانه در این زمینه قانون گذاری ، مناسبی صورت گرفته است و مجلس شورای اسلامی در سال 1392 با رویکردی هوشمندانه و پیشگیرانه ، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تنظیم و تصویب کرده است که از ورود کالای قاچاق به کشور ، پیشگیری می کند .
همچنین وظایف هر دستگاهی نیز هر چند با تأخیر ، مشخص و ابلاغ گردیده است اما متأسفانه بعد از گذشت قریب به شش سال از تصویب آن ، این قانون هنوز اجرایی نشده است و بررسی ها حاکی از این است که همت لازم برای اجرای این قانون در بسیاری از زیرمجموعه های دولت نیز وجود ندارد .
طبق آمار رسمی اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، میزان قاچاق از سال 1392 تا 1396 رقمی بالغ بر 85/5 میلیارد دلار است که البته بنا به برآورد بسیاری از کارشناسان این حوزه این آمار حداقلی بوده و حجم قاچاق کالا و ارز بسیار بیشتر می باشد .
یک محاسبه سرانگشتی نشان می دهد که در خوشبینانه ترین حالت و حتی بنا به آمارهای رسمی و با احتساب نرخ دلار در بودجه سال 1398 (5700 تومان) ، بیش از 487 هزار میلیارد تومان گردش مالی قاچاق کالا در ایران است که تقریباً معادل رقم کل بودجه ی جاری کشور است ! در انتها ، با توجه به وظیفه ی قانونی قوه ی قضائیه و شرایط جنگ اقتصادی ، به منظور دفاع از حقوق عامه از شما و دستگاه های تحت امر قوه ی قضائیه توقع می رود تا در اسرع وقت به این پرونده ی تخلف دولتی مهم وارد شده و با مدیران و دستگاه هایی که در اجرای این قانون اهمال داشته اند و راه را برای حجم عظیم فساد و قاچاق در زیرمجموعه ی خود باز گذاشته اند ، برخورد قاطع قضایی انجام داده و اخبار این برخوردها را به مردم شریف ایران اطلاع رسانی نمایید .
1 انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 2 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل 3 انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی فنی و حرفه ای کرمانشاه 4 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل 5 انجمن اسلامی دانشجو
1
گزیده اخبار و رویدادها - اخبار وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
اخبار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
پیام نور
روزنامه شاخه سبز
1398/06/12
یان دانشگاه سمنان 6 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد 7 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد 8 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار 9 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه 10 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک 11 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف 12 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم (پردیس خواهران) 13 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی 14 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه 15 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 16 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز 17 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان 18 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان 19 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا (همدان) 20 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی 21 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی 22 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد 23 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر 24 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 25 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 26 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول 27 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان 28 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی فسا 29 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران 30 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند 31 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان 32 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز».
1
فهرست