به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای منصور غلامی در نشست مدیران ارشد وزارت علوم که با حضور معاون اول رییس جمهور و در سالن شهدای جهاد علمی وزارتخانه برگزار شد افزود : آموزش عالی کشور در دوره پیش از انقلاب و در طول استقرارش که حدود 50 سال طول کشید بیشتر به سوی آموزش نیروی انسانی متمرکز بود وپس از انقلاب نیز از همین ظرفیت استفاده شد و همه نیاز های نیروی انسانی کشور را دانشگاه های ما تامین کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای منصور غلامی در نشست مدیران ارشد وزارت علوم که با حضور معاون اول رییس جمهور و در سالن شهدای جهاد علمی وزارتخانه برگزار شد افزود : آموزش عالی کشور در دوره پیش از انقلاب و در طول استقرارش که حدود 50 سال طول کشید بیشتر به سوی آموزش نیروی انسانی متمرکز بود وپس از انقلاب نیز از همین ظرفیت استفاده شد و همه نیاز های نیروی انسانی کشور را دانشگاه های ما تامین کردند . وی افزود : از اوایل دهه 70 پیگیر موضوع پژوهش در دانشگاه ها شدیم و به سمت فعالیت های پژوهش محور روی آوردیم که در اواسط دهه 80 و با گذشت 10 سال از آغاز فعالیت های پژوهشی به رتبه علمی درخور توجهی در مجامع علمی جهانی دست یافتیم و همچنان جایگاه برتر خودمان را حفظ کردیم
وزیر علوم با بیان اینکه از اواخر دهه 90 رویکرد دانشگاه ها به حل مسائل و توسعه فناوری قرار گرفت ، گفت : از 43 پارک علم و فناوری موجود در کشور 37 پارک در وزارت علوم و در مجموعه های دانشگاهی حضور دارند و تقریبا در هر استان یک پارک در مجموعه های وزارت علوم وجود دارد . آقای غلامی افزود : عملکرد دانشگاه ها ، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در مرحله تولید و توسعه فناوری ، این روز ها در شرایط خاص بیماری کرونا به خوبی خودنمایی و دستاورد های خوبی را برای خودکفایی کشور تولید ، عرضه و حتی صادرات کرد وی گفت : در حال حاضر 5 هزار شرکت دانش بنیان داریم که اشتغال پایدار دارند و بعضی جایگاه برجسته ملی و حتی بین الملل در مراودات دارند وزیر علوم با بیان اینکه اکنون دانشگاه ها به سمت دانشگاه های جامعه محور حرکت کرده اند گفت : مراکز علمی ما به مسائل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی توجه دارند و مطالعاتشان را در این حوزه ها متمرکز کرده اند و برون داد های خوبی دارند ، هر چند مشاهده خروجی کار آن ها چند سالی زمان می برد آقای غلامی با اشاره به ظرفیت و توانمندی ویژه آموزش عالی گفت : دانشجویان تحصیلات تکمیلی ظرفیت ویژه ای هستند که فعالیت هایشان باعث شده است جایگاه علمی کشور حفظ شود و این آمادگی را دارند که در حوزه تحقیق و فناوری هر پیشنهاد و درخواستی از مراکز دولتی را حتی در این شرایط نابرابر جهانی برآورده کنند